תשובות טרוויאן

נתחיל עם השאלה שלך

חפש בעזרת מענה על שאלות

כדי למצוא תשובה, בחר קטגוריה רחבה ואז קטגוריות מצומצמות, עד שהתשובה שלך תופיע למטה. במידה ואתה לא מצליח למצוא את התשובה לה אתה זקוק בעצמך, תוכל ליצור איתנו קשר בסיום.

יש לי שאלה לגבי...

עכשיו ניכנס לפרטים:

חפש בעזרת מפת האתר

האם אתה מעדיף לחפש בעזרת מפת אתר, כפי שהתרגלת לעשות באתרים החביבים עליך? אין כל בעיה, פשוט השתמש בניווט-מפת-האתר של תשובות כדי למצוא את התשובה שלך.

מניעת כיבושים

פעמים רבות שחקנים נכשלים בהגנה על הכפר שלהם מפני שהם לא יודעים איך להגיב או שהם מגיבים מאוחר מדי. בעזרת הגנה מוצלחת, שחקן יכול לפגוע בתוקף ואפילו למנוע את הכיבוש.

צעדי מניעה

מרגלים
מרגלים הרבה פעמים לא מקבלים את תשובת הלב לה הם ראויים, אבל הם זולים מאוד ויכולים למנוע התקפות בקלות רבה. שחקן המחפש קורבן לכיבוש לעתים קרובות יימנע מבחירה בכפר שלך אם נסיון הגישוש שלו נכשל - מכיוון שיש סכנה שהצבא שלו יחוסל. בנוסף, אפילו אם התוקף מצליח בגישוש בכפר שלך, המרגלים יוודעו שתדע על הגישוש.

חומת העיר / גדר / חומת עפר
מבנה ההגנה הזה מגדיל את ערך ההגנה של הכוחות בכפר בעד 81% (לערך המדוייק פנה לדפי המבנים). עם הבונוס הזה אפילו צבא קטן יחסית יכול להיות הרסני.

ברית
ברית טובה לא רק גורמת, באמצעות השם שלה, לתוקפים אפשריים לחשוב פעמיים אם כדאי לתקוף אותך, היא גם מעניקה לך הגנה במקרה של התקפה. דיפלומטיה היא חשובה!

חגיגות
במידת האפשר, כל כפר צריך להיות מצוייד בבניין עירייה בשלב 10, כך שתוכל להתחיל חגיגה גדולה שתשפיע  על המנהלים לטובתך. בנוסף, החגיגות יעניקו לך נקודות תרבות שיעזרו לך להקים כפר נוסף.

נתח את ההתקפות

ישנם שלושה סוגים של התקפות:

  • התקפות פשיטה

    ההתקפה הזו נעשית בדרך כלל עם כוחות מהירים ומשתמשים בה כדי להפתיע את המגן.

  • התקפות מזוייפות (פייק)

    בדרך כלל משתמשות בשילוב עם התקפת כיבוש, כדי לבלבל את המגן כך שהוא לא יוכל לדעת איזו מההתקפות היא האמיתית.

  • התקפות כיבוש

    התקפות כיבוש בדרך כלל נעשות במספר גלים שמכילים בליסטראות ואילי-ברזל, מה שהופך אותן לאיטיות מאוד.

מהירות התנועה של הצבא שלך תלויה ביחידה האיטית ביותר המשתתפת בהתקפה. אילי-ברזל ויותר מכך בליסטראות נחוצים לכיבוש כפר (להריסת הארמון או המגורים המלכותיים), אבל הם היחידות האיטיות ביותר בכל שבט. כשאתה רואה התקפה נכנסת, תוכל לבדוק את המקור שלה בנקודת המפגש ולחשב מהי היחידה האיטית ביותר בהתקפה. תוכל להיעזר במחשבון הזמנים הזה . כיוון שאתה צריך לראות את ההתקפה הנכנסת בהקדם האפשרי לאחר שהיא יצאה לדרכה, חשוב להיות פעיל בחשבון.
 מעבר לזה, מספר גלים הם סימן לכיבוש אבל זכור שהם עשויים לכלול פייקים. בדוק גם את הכפר שנבחר בקורבן. כפר עם 300 תושבים לא יהווה מטרה לכיבוש ברוב המקרים (למרות שהוא עשוי להיות, אם הוא קרופר 9 או 15). כפר בעל אוכלוסיה רבה או כפר עם חשיבות אסטרטגית, כמו הכפר בו חונים/מתאמנים החיילים שלך, עשויים להיות מטרה בסבירות גבוהה.

גלי הכיבוש הם: גל מנקה שיהרוס את צבא האויב (כולל חומות ברוב המקרים), אחריו בליסטראות (כדי להרוס את הארמון או המגורים המלכותיים) ואז המנהלים (כדי להוריד את הנאמנות). השיטה הזו היא הנפוצה ביותר, אבל לא נכונה לגבי כל כיבוש. לפעמים הגלים השונים משולבים או מפוצלים עם גלי ניקוי נוספים או פייקים. כמו כן התוקף ינסה לתזמן את ההתקפות כך שהכיבוש יארך רק מספר שניות ספורות כך שהמגן לא יוכל להכניס הגנות בין הגלים.

אסטרטגיות הגנה

למגינים יש כמה אפשרויות שונות לתגובה, כתלות בסיטואציה.
קודם כל, גם אם איבדת כל תקווה, שימוש באסטרטגיה המתאימה יכול לגרום נזק לתוקף ואתה תלמד איך להגיב טוב יותר בפעם הבאה שמישהו רוצה לכבוש את הכפר(ים) שלך.
תמיד זכור שהתוקף גם היה צריך ללמוד איך לכבוש כפר והיה צריך לשפר את האסטרטגיה שלו. כל התקפה נכנסת היא הזדמנות בשבילך לשפר את כישורי ההגנה שלך!

החומה
האסטרטגיה הזו עוסקת במילוי הכפר שלך בכמה שיותר כוחות הגנה, בתקווה שהם יספיקו כדי לחסל את צבא התוקף. זכור שעליך להשתמש בכוחות משולבים מפני שאתה לא יודע אם תצטרך להלחם בחיל רגלים או בפרשים.
הכוחות צריכים להיות בכפר שלך לפני שההתקפות הראשונות מגיעות. תוכל אפילו לשלב צבאות ממספר כפרים ושחקנים שונים לצבא הגנה אחד ענק, ואת זה התוקף לא יכול לעשות. מומלץ שתכתוב הודעות לברית ולחברים שלך ותבקש תמיכה ביבול כדי שהכוחות לא ירעבו למוות לפני הקרב.

מפצל הגלים (ספליט)
שימוש באסטרטגיה הזו הוא קצת מסוכן, בעיקר נגד תוקפים מיומנים, אבל ניתן לעשות זאת בהצלחה בעזרת מעט מאוד כוחות. אם אתה לא בטוח שתוכל לעשות זאת אבל אתה רוצה לנסות בכל זאת, כדאי שתשלב את זה עם הגנת החומה ליתר בטחון.
לפי האסטרטגיה הזו, מתעלמים מגל הניקוי והכוחות ההגנתיים יתוזמנו בין הגל המנקה הזה ובין הבליסטראות. זה אומר שתאבד כמה משאבים, אולי מבנה ומעט מאוד כוחות.
זכור שהתוקף עשוי לבקש מהחברים שלו לשלוח גל ניקוי שני או שהוא עשוי להתקיף בדרך כזו שהגלים יגיעו ברצף מהיר כך שיהיה כמעט בלתי אפשרי להחדיר הגנות ביניהם.

הגנת החגיגה
באסטרטגיה זו אתה תגן בעזרת חגיגות גדולות. הן מורידות את היעילות של הסנטורים/צ'יפים/צ'יפטנים של האויב בעד 5% כך שהתוקף יצטרך לשלוח עוד מהם. אם התוקף שולח מעט מדי מהם, הנאמנות של הכפר שלך לא תרד מספיק. האסטרטגיה הזו מאוד מאוד מסוכנת מפני שתוקף זהיר ישלח מספיק סנטורים/צ'יפים/צ'יפטנים שיוכלו להתגבר גם על ההפשעה של חגיגה גדולה.

התקפת הנגד

  • בזיזת יבול

    כשאתה רואה שיש לך התקפה נכנסת שתגיע בעוד מספר שעות, תוכל לנסות להתקיף את הכפר המתקיף כדי לגנוב ממנו יבול.אם תצליח בבזיזת היבול או בהריסת האסם, אחד או שניים מהכוחות המתקיפים עשויים לרעוב למוות לפני שיגיעו לכפר שלך.
    התקפת הנגד הזו יכולה גם להיעשות על ידי אחד מחברי הברית שלךשנמצא קרוב יותר לכפר התוקף, כך שההרעבה תתחיל אפילו מוקדם יותר. באסטרטגיה הזו חשוב שהתוקף יתנתק מהחשבון לאחר שליחת ההתקפות שלו או שלא יהיה לו מספיק זמן להגן על הכפר שלו.

  • כיבוש הכפר התוקף

    כיבוש הכפר התוקף לא רק יעצור את ההתקפה הנכנסת אלא גם יגרום נזק רציני לתוקף. הכוחות שלו והכפר שלו יאבדו. אבל השיטה הזו של עצירת כיבוש נכשלת לרוב עקב חוסר בזמן, כיוון שהכוחות שלך יצטרכו בערך את אותו הזמן שצריכים הכוחות של התוקף כדי להגיע למטרה. למרות זאת, בעזרת חברי ברית קרובים, זה יכול לעבוד.

כיבוש מחדש

  • הרס ההגנה

    בעזרת השיטה הזו אתה "מאפשר" לתוקף לכבוש את הכפר אבל מייד לאחר מכן צבא ההתקפה שלך יגיע ויהרוס את הכוחות הנותרים (הכוחות המלווים את הסנטור/צ'יף/צ'יפטן הכובש את הכפר יישארו בו). כשזה קורה, התוקף לא רק יאבד את הכפר אלא גם את הכוחות היקרים שלו המוצבים שם. שימוש בסנטור/צ'יף/צ'יפטן יחזיר אליך את הכפר, אבל עליך להיות מהיר מכיוון שהתוקף המקורי עשוי לבנות מגורים מלכותיים או ארמון.
    זכור שהתוקף עשוי לכלול הגנה בגל האחרון שלו, שתגן על הכפר עד שהגנה נוספת תגיע.
    לבסוף, מומלץ לבנות מגורים מלכותיים או ארמון מייד לאחר הכיבוש כדי להעלות את הנאמנות שוב.

  • חיסול עצמי של האויב

    זו גרסה של האסטרטגיה אחרונה אבל ניתן להשלים אותה רק  כשיש לך מספיק זמן להרוס את המגורים המלכותיים או הארמון שלך ולהנמיך את הנאמנות מתחת ל20%. לאחר מכן, עליך לאפשר לתוקף לכבוש את הכפר שלך כמתואר למעלה, אבל הפעם הגל הראשון המכיל סנטורים/צ'יפים/צ'יפטנים יכבוש את הכפר וכל גל שיבוא לאחר מכן יתרסק  על ה"מגינים". אחרי זה תוכל לכבוש מחדש את הכפר ללא חשש שהתוקף עשוי לשלוח גל נוסף. האסטרטגיה הזו מתסכלת ושטנית במיוחד. שים לב: אתה תאבד מבנה נוסף (אקראי) מלבד המגורים המלכותיים או הארמון בגלל הבליסטראות של התוקף!

נצל את הטעויות של האויב שלך

במקרים רבים לא תצטרך להתמודד עם שחקן מקצועי ואפילו אם כן, אף אחד לא מושלם. הטעויות של התוקף יכולות לשמש אותך לטובתך בלי קשר למי מתקיף! כל הזדמנות שיש לך למנוע את הכיבוש היא יתרון.

התקפות פייק
הסימנים הבאים מראים שהתקפה עשוייה להיות מזוייפת (פייק):

  • התקפה בודדת על כפר נוסף פחות חשוב (מנקודת מבטו של התוקף!) בזמן שיש הרבה גלים מתקיפים כפר אחד בלבד.
  • זמנים שונים רבים להגעה של התקפות (התקפות שנוחתות לאורך מספר דקות מספיקות לדעת שהתוקף בהחלט לא מנוסה).
  • התקפות סדירות עם אותה המהירות מאותו הכפר.

שיתוף בני ברית
אם התוקף משתף בהתקפות את בני הברית שלו, תוכל להיות די בטוח שהם ישלחו גל ניקוי או בליסטראות נוסף, במיוחד אם התוקף חלש. הזהר, ייתכן שבני הברית פשוט שלחו כמה פייקים נוספים!

נסיבות לא נשלטות
למרבה הצער בעיות טכניות עשויות לעכב או להרוס את התכניות שלך לפעמים:

  • לאגים

    לאג מתרחש מדי פעם כשלשרת יש יותר מדי דברים לחשב. זה מאט את עיבוד האירועים (פתיחת דפים או אישור של פעולות) ועשוי לארוך מספר שניות או מספר דקות. זה ישפיע גם על התוקף וגם על המגן ויכול להרוס כל תכנית, למשל שהבליסטראות יגיעו לפני גל הניקוי.

  • נפילות שרת

    נפילות מוחלטות של השרת הן נדירות ביותר אבל יכולות להיות הרסניות ברגע ה"לא נכון".  הן עלולות לגרום לכך שהתוקף הספיק בקושי לשלוח את הבליסטראות ולכן לא יכול לעשות דבר מכיוון שהשרת לא זמין. הן עשויות גם לפגוע במגן בכך שהוא לא יוכל לספק את ההגנה הנחוצה.


Translation missing: Hasyourquestionbeenanswered

כן   נייטרלי   לא

Translation missing: Wastheanswereasyunderstandable

כן   נייטרלי   לא

Translation missing: Wasthetranslationrightandunderstandable

כן   נייטרלי   לא